Your browser don't support script - Please enable this option or update your browser

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان‌ انگلیسی دریچه‌ای متفاوت از دنیا را برای شما باز می‌کنند. اگر سعی کنید به این زبان مسلط شوید، ارتباطات برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد.

زبان انگلیسی همان طور که می‌دانید، زبان بین المللی در همه کشورها به حساب می‌آید و افراد می‌توانند با یادگیری آن بسیاری از مکالمات روزمره خود را با افراد دیگر در سایر کشورها به نتیجه برسانند.

 برای یادگیری زبان انگلیسی، به روش‌های مختلفی نیاز دارید که همگی به نوعی تاثیرگذار خواهند بود. یادگیری زبان انگلیسی با فیلم از تاثیرگذارترین روش‌ها به حساب می‌آید که در ادامه به آن به طور کامل اشاره خواهیم کرد.

آیا امکان یادگیری زبان انگلیسی با فیلم نیز وجود دارد؟

زمانی که نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام می‌کنید، ممکن است در انتخاب روش آن سردرگم شوید. از آن جایی که این زبان نسبت به زبان‌های دیگر آسان‌تر است، راه‌های زیادی برای یادگیری آن وجود دارد.

 کلاس‌های آموزشی، اولین انتخابی است که افراد در نظر می‌گیرند، اما به دلیل وقت‌گیر بودن و نیاز به زمان زیاد ممکن است فرآیند یادگیری شما کند پیش برود. به همین خاطر، در خانه به روش‌هایی نیاز دارید تا بتوانید سریع‌تر به سطحی که می‌خواهید برسید.

در بین راه‌هایی که برای این کار وجود دارد، دیدن فیلم و سریال می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. فیلم‌ها علاوه بر پر کردن اوقات فراغتتان می‌توانند در آموزش به شما نیز تاثیرگذار باشند. برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم، بهتر است که از فیلم‌هایی با زبان انگلیسی استفاده کنید تا علاوه بر درک مطلب، مهارت شنیداری شما نیز تقویت شود. زمانی که دیالوگ‌ها را گوش می‌کنید، ناخودآگاه به دلیل عامیانه بودن در ذهن شما حک خواهد شد.

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم و سریال

اگر به یادگیری زبان انگلیسی با فیلم علاقه دارید، بهتر است با راه‌های یادگیری از آن هم آشنا شوید. به طور کلی، با تماشای فیلم‌ها می‌توانید چند روش را به کار ببرید که به شرح زیر هستند:

استفاده از زیرنویس فارسی

بیشتر افراد برای تماشای فیلم‌های انگلیسی از زیرنویس فارسی استفاده می‌کنند. این کار با این که به یادگیری و تماشای آسان فیلم‌ها کمک می‌کند، اما تا حدودی تمرکز را از بین می‌برد. زمانی که زیرنویس‌ها همزمان با دیالوگ‌ها نمایش داده می‌شوند، شما به دنبال این هستید که در کوتاه‌ترین زمان آن‌ها را بخوانید. پس توجه چندانی به دیالوگ‌ها ندارید.

 اگر قصد دارید با استفاده از زیرنویس فارسی به یادگیری بپردازید، بهتر است در ابتدا لغات ناشناخته را همراه با معنی آن‌ها یادداشت کنید. سعی کنید اول جمله را درک کنید و سپس برای تست کردن خود به زیرنویس‌ها نگاه کنید. با این کار یادگیری شما افزایش می‌یابد.

استفاده از زیرنویس انگلیسی

راه دیگری که تاثیر زیادی روی یادگیری زبان انگلیسی دارد، تماشای فیلم‌های مختلف با استفاده از زیرنویس انگلیسی است. اگر حس می‌کنید می‌توانید تا حدودی مفهوم فیلم‌ها را متوجه شوید، از زیرنویس فارسی استفاده نکنید.

به کار بردن زیرنویس انگلیسی باعث می‌شود که شما برای درک دیالوگ‌ها تلاش زیادی به خرج دهید و این کار یادگیری شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. علاوه بر این، داشتن زیرنویس انگلیسی به درک بهتر املای کلمات کمک می‌کند. همچنین شما را کنجکاو می‌کند که برای فهمیدن معنای آن‌ها جست‌وجوی زیادی انجام دهید.

تکنیک سایه

اگر به دنبال تقویت مهارت‌های شنیداری و مکالمه خود در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم هستید، بهتر است که از تکنیک سایه استفاده کنید. این تکنیک در یادگیری زبان خارجی کاربرد زیادی دارد. تکنیک سایه شامل این نکته است که طرف مقابلتان هر جمله‌ای که تکرار می‌کند، بلافاصله شما هم آن را تکرار کنید. زمانی که تن صدا و نحوه گویش فرد را تکرار می‌کنید، جملات و کلمات به خوبی در ذهن شما حک می‌شود.

زمانی که به تماشای فیلم‌ها می‌پردازید، سعی کنید دیالوگ‌هایی که در زندگی روزمره نیز به کار می‌روند را با خود تکرار کنید تا بتوانید در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید این دیالوگ‌ها را در یک دفتر مخصوص یادداشت کنید تا همیشه به آن ها دسترسی داشته باشید. برای استفاده از تکنیک سایه در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا یک فیلم با لهجه مناسب ترجیحا آمریکایی پیدا کنید تا فهمیدن آن برایتان راحت‌تر باشد.
  • در ابتدا، فقط به دیالوگ‌ها گوش کنید و هیچ چیزی را تکرار نکنید. همچنین زیرنویس فیلم را هم فعال نکنید.
  • در مرحله بعد، می‌توانید در حین تکرار کردن جملات یا کلمات زیرنویس را هم فعال کرده و به صورت همزمان مشاهده کنید. این مرحله برای کسانی مناسب است که در سطح متوسط قرار دارند و می‌خواهند مهارت‌های شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنند.
  • در مرحله آخر اگر سطح پیشرفته‌ای دارید می‌توانید بدون نگاه به زیرنویس جملات را تکرار کنید. در نتیجه، بیشتر تمرکز بر تقویت مهارت شنیداری شما خواهد بود.

معرفی 10 فیلم برتر جهان برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین راه‌ها به حساب می‌آید. شما می‌توانید علاوه بر یادگیری از تماشای فیلم‌ها هم لذت ببرید. به همین دلیل، در ادامه ده مورد از بهترین فیلم‌هایی که می‌توانید در مسیر یادگیری خود از آن‌ها استفاده کنید را معرفی می‌کنیم:

1) The Irishman

فیلم مردایرلندی The Irishman

اگر علاقه زیادی به فیلم‌های مافیایی دارید، می‌توانید به تماشای این فیلم بپردازید. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای جنایت کار به نام بوفالینو است که در سال 2019 ساخته شده است. در این ژانر مرد ایرلندی توانسته است به خوبی خود را اثبات کند. همچنین با حضور آلپاچینو و رابرت دنیرو این فیلم به یکی از نمادی‌ترین ساخته‌های مارتین اسکورسیزی تبدیل شده است. در این فیلم می‌توانید از همان لحظات ابتدایی لهجه ایتالیایی آمریکایی را به خوبی متوجه شوید که این امر درک دیالوگ‌ها را راحت می‌کند.

گوش دادن لهجه‌های مختلف که به انگلیسی صحبت می‌کنند فرآیند یادگیری شما را سرعت می‌بخشد و باعث می‌شود که با لهجه خود بتوانید بهتر صحبت کنید. زبان محاوره‌ای مرد ایرلندی باعث شده است که افراد احساس نزدیکی بیشتری با آن داشته باشند.

2) Harry Potter (2001-2011)

فیلم هری پاتر Harry Potter

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به جادو و دنیاهای شگفت انگیز علاقه دارید، بهتر است که یک بار این فیلم را تماشا کنید. مجموعه فیلم‌های هری پاتر در دنیا از شهرت زیادی برخوردار هستند و اکثر افراد حداقل یکبار آن‌ها را تماشا کرده‌اند. لازم به ذکر است اگر در سطح مبتدی قرار دارید بهتر است این فیلم را در سطوح بعدی تماشا کنید، زیرا با لهجه بریتیش صحبت می‌کنند و ممکن است درک دیالوگ‌ها برای شما دشوار باشد.

این فیلم‌ در مورد هری پاتر، یک کودکی است که پدر و مادر او به دست یک جادوگر به نام ولدمورت کشته شده‌اند و او در بدو ورود به مدرسه جادوگری قصد دارد که از او انتقام بگیرد. همه شخصیت‌هایی که در این فیلم وجود دارند به مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌روند و می‌توانید از اولین فیلم منتشر شده کلمات ابتدایی تا وردهای عجیب و غریب را بشنوید. دنیای جادوگری هری پاتر گیاهان و حیوانات مخصوص به خود را دارد که همین امر جذابیت آن را چند برابر کرده است. اولین مجموعه این فیلم، هری پاتر و سنگ جادو است که می‌توانید از آن شروع کنید.

3) Shawshank Redemption

فیلم رستگاری در شاوشنک The Shawshank Redemption

اگر به فیلم‌های قدیمی و کلاسیک علاقه دارید، رستگاری در شاوشنک بهترین انتخاب است. این فیلم در لیست 250 فیلم برتر، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افراد آن را به عنوان بهترین فیلم ساخته شده می‌شناسند و به خاطر پایان غیرمنتظره‌ای که دارد معروف است.

 این فیلم بر اساس کتابی از استیون کینگ شناخته شده است و داستان مرد سفید پوست تحصیل کرده‌ای را روایت می‌کند که به جرم قتل به حبس ابد محکوم شده است. او بیش از بیست سال با زندانی سیاه پوستی به نام رد Red دوست می‌شود که نقش او را مورگان فریمن بازی می‌کند.

در این فیلم از زبان عامیانه آمریکایی استفاده شده است که برای درک اصطلاحات باید دقت زیادی به آن داشته باشید. از طرفی هم دانستن لغات و اصطلاحات به حرفه‌ای شدن و ارتقای سطح شما کمک زیادی خواهد کرد.

4) The nice guys

سینمایی The nice guys

این فیلم کمدی که در سال 2016 ساخته شده است، داستان یک مرد سختگیر برای استخدام و یک کارآگاه خصوصی را دنبال می‌کند که در دهه 1970 در لس‌آنجلس برای تحقیق درباره یک مرگ مرموز یک ستاره فیلم‌های بزرگسال با هم متحد می‌شوند. این فیلم محصولی از برادران وارنر با بازی راسل کرو و رایان گاسلینگ است که به خودی خود نشان می‌دهد که کیفیت ساخت بالایی دارد. با تماشای این فیلم می‌توانید لهجه آمریکایی را تمرین کنید و اگر سطح پیشرفته‌ای دارید، می‌توانید تفاوت لهجه‌ها را به راحتی تشخیص دهید.

5) Forrest Gump

فارست گامپ

این فیلم درباره یک شخصیت است که از کودکی تا بزرگسالی او در فیلم نمایش داده می‌شود. فارست Forest با بازی تام هنکس مردی مهربان اما دارای اوتیسم و مشکلات حرکتی است که از بهره هوشی پایینی نیز برخوردار است. او بدون این که متوجه شود، در بسیاری از وقایع مهم تاریخی شرکت می‌کند و رکوردهای بزرگی نیز رقم می‌زند. فارست گامپ فیلم بسیار جذابی است. یکی از دلایلی که باعث می‌شود زبان‌آموزان آن را انتخاب کنند، آهسته حرف‌زدن فارست است که درک انگلیسی برای افراد را راحت‌تر می‌کند.

6) Hunger games(2012)

مجموعه فیلم‌های Hunger Games

اگر از طرفداران فیلم‌های ماجراجویانه و تخیلی هستید، این فیلم را تماشا کنید. در این فیلم تمامی دیالوگ‌ها با لهجه آمریکایی آسان هستند. بنابراین، می‌توانید به راحتی آن را درک کنید.

7) The king’s speech

سخنرانی پادشاه

این فیلم بر روی پادشاه انگلستان یعنی جورج تمرکز دارد که دارای نقص گفتاری است. در این حین او مجبور می‌شود که روبروی مردم یک سخنرانی انجام دهد. بنابراین، نه تنها موضوع سرگرم‌کننده‌ای دارد بلکه برای بهترکردن مهارت گفتاری خود می‌توانید آن را به دقت تماشا کنید.

8) The Queen (2006)

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی ملکه 2006

این فیلم به کسانی پیشنهاد می‌شود که سطح بالایی در زبان انگلیسی دارند. یادگیری زبان انگلیسی با فیلم که خود بسیار سرگرم‌کننده است، باعث می‌شود شما از فضای این فیلم نیز بسیار لذت ببرید. داستان آن در مورد واکنش خانواده سلطنتی بریتانیا به مرگ پرنسس دایانا است.

9) Pulp fiction

داستان‌های عامیانه Pulp Fiction

این فیلم دارای عناصر نمادین تاریخی است و بهترین فرصت برای درک لهجه آمریکایی و مکالمه عامیانه آن‌ها به شمار می‌رود.

10) Casablanca (1942)

کازابلانکا Casablanca

این درام رمانتیک پر از دیالوگ‌های قابل درک است که به شما کمک می‌کند مکالمه انگلیسی خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

5 نکته برای انتخاب فیلم‌های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

شاید در وهله اول تماشای فیلم کار راحتی باشد، اما زمانی که قصد شما از تماشای آن‌ها یادگیری است موضوع کاملا متفاوت است و باید دقت زیادی به کار ببرید. به همین دلیل، باید نکاتی را در نظر بگیرید که به شکل زیر هستند:

  1. از انتخاب فیلم‌های دشوار دوری کنید: هنگامی که یادگیری زبان انگلیسی با فیلم را آغاز می‌کنید، مهم است به دنبال فیلمی باشید که درک آن برایتان راحت باشد. سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با سطح فعلی شما همخوانی داشته باشد. اگر مبتدی هستید، بهتر است در ابتدا با انیمیشن شروع کنید و سپس به سراغ فیلم‌های مختلف بروید. اگر بتوانید 99 درصد دیالوگ‌های یک فیلم را درک کنید می‌توانید به سمت فیلم‌های دشوارتر بروید.
  2. فیلم‌های جذاب را انتخاب کنید: شاید فکر کنید که موضوع فیلم برای یادگیری مهم نیست، اما بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید تاثیر دارد. اگر فیلم خسته کننده‌ای را انتخاب کنید، تمامی اشتیاق شما برای یادگیری از بین می‌رود و احتمالا قبل از این که یادگیری خود را به اتمام برسانید فیلم را می‌بندید. همچنین اگر لهجه فیلم برای شما خوشایند نباشد، امکان تماشای فیلم تا انتها به حداقل می‌رسد.
  3. هدف خود را کلی در نظر بگیرید: هنگام یادگیری زبان انگلیسی با فیلم باید سعی کنید مفهوم کلی فیلم را درک کنید نه تک تک کلمات را، زیرا در هنگام مکالمه با افراد زمان کمی دارید و باید سریعا منظور آن‌ها را متوجه شوید. می‌توانید در هنگام تماشا، فیلم را به عقب برگردانید تا واژه‌های جدید را یادداشت کنید. انجام این کار بیش از اندازه مفید نیست، زیرا شما را از فیلم زده می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم، موثرترین روش یادگیری

همان طور که می‌دانید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم توسط بسیاری از افراد استقبال می شود. شما می‌توانید با فیلم‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم سرعت یادگیری خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید. فراموش نکنید که بهترین راه برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی تمرین مداوم و قرار گرفتن در محیط مناسب است.

منابع:

storylearning.com

onlineteachersuk.com

ef.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را نیز بپسندید

آزمون‌های زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی بزرگسالان

آزمون PTE چیست؟ | منابع آزمون

آشنایی با آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند که بهترین گزینه را با توجه به هدفی که دارید مشخص کنید. برخی از این آزمون‌ها برای اپلای در دانشگاه‌های...

ادامهٔ مطلب
آزمون‌های زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی بزرگسالان

آزمون تافل چیست؟ | هر آنچه باید درباره تافل بدانید!

اگر به آزمون‌های زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید احتمالا نام تافل را شنیده‌اید. این آزمون برای اثبات شما در زبان انگلیسی طراحی شده است و در بسیاری از کشورهای دنیا...

ادامهٔ مطلب
آزمون‌های زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی بزرگسالان

آزمون دولینگو چیست؟ | منابع آزمون و جزییات

آیا تا به حال در آزمون دولینگو شرکت کرده‌اید؟ آزمون‌های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را بسنجید....

ادامهٔ مطلب
زبان انگلیسی منابع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان‌ انگلیسی دریچه‌ای متفاوت از دنیا را برای شما باز می‌کنند. اگر سعی کنید به این زبان مسلط شوید، ارتباطات برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد. زبان انگلیسی...

ادامهٔ مطلب