Your browser don't support script - Please enable this option or update your browser

مهاجرت از طریق زبان فرانسه

آیا تا به حال به مهاجرت به کشور فرانسه فکر کرده‌اید؟ این روزها آمار مهاجرت بیشتر از هر زمان دیگری است و بسیاری از ایرانیان تصمیم می‌گیرند که به کشورهای خارجی برای زندگی و یا تحصیل مهاجرت کنند.

همان‌طور که می‌دانید کشورهای زیادی از سطح رفاه نسبی برخوردار هستند، اما فرانسه و کانادا کشورهای فرانسه زبانی هستند که در رتبه‌های بالا از نظر میزان رفاه قرار می‌گیرند.

برای مهاجرت به این کشورها لازم است که به زبان فرانسه مسلط باشید. به همین منظور به کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی نیاز پیدا خواهید کرد.  ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توان بهترین کشورهای فرانسوی زبان را برای مهاجرت انتخاب کرد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید به کشورهای فرانسه زبان مهاجرت کرد؟

مهاجرت به کشور فرانسه

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید از بین کشورهای مختلف کشورهای فرانسه زبان را برای مهاجرت انتخاب کرد؟

در حقیقت کشورهای زیادی برای مهاجرت وجود دارند، اما برخی افراد کشورهایی را انتخاب می‌کنند که زبان رسمی آن‌ها فرانسوی است. این انتخاب می‌تواند چند دلیل داشته باشد که به شرح زیر هستند:

1. ثبات شغلی برای کارکنان

اگر با کسی که در آمریکا مشغول به کار است صحبت کنید، متوجه می‌شوید که بزرگ‌ترین استرس او اخراج شدن از کار است. در حقیقت امنیت شغلی آن چنان که باید وجود ندارد.

در مقابل، سیستم شغلی فرانسه متفاوت است و در آن دو نوع قراردادهای مدت معین و مدت نامعین وجود دارد.  بنابراین، کارفرمایان فرانسوی مجبور هستند که قراردادهای بلندمدت را در اولویت قرار دهند. هنگامی که شما استخدام می‌شوید اخراج شدن بسیار سخت است. پس اگر کارفرما بخواهد شما را اخراج کند، باید دلایل موجهی برای این کار داشته باشد.

2. تعادل کار و زندگی برای کارمندان

زمانی که در کشورهای دیگر استخدام می‌شوید، معمولاً تعطیلی‌های قانونی ندارید و در روزهایی که مرخصی می‌گیرید هیچ حقوقی نخواهید داشت.

اما در کشور فرانسه این گونه نیست و معمولاً کارمندان ۵ هفته تعطیلات دارند و در این دوران حقوق خود را نیز دریافت خواهند کرد. به همین دلیل، اگر در فرانسه مشغول به کار شوید می‌توانید در دوران تعطیلات خود به مسافرت بروید.

3. پذیرش مهاجران و چند فرهنگی بودن

همان طور که می‌دانید، افراد زیادی به کانادا و فرانسه مهاجرت می‌کنند، به همین دلیل کانادا سیاست چندفرهنگی را اتخاذ کرده است.

4. کیفیت زندگی در کانادا

کانادا از نظر کیفیت زندگی در سال‌های اخیر جز برترین کشورها محسوب شده است. به مرور شاهد افزایش تعداد مهاجرانی هستیم که قصد زندگی در کانادا را دارند.

به جرات می‌توان گفت که هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار پایین‌تر از آمریکا است. بیمه درمانی در دسترس همه قرار می‌گیرد و برای اجاره خانه مبلغ کمتری را پرداخت خواهید کرد.

مهاجرت از طریق زبان فرانسه

5. امنیت کشور کانادا

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. علاوه بر اینکه رتبه یک کیفیت زندگی را دارید، از این که امنیت زندگی  این کشور بالا است شگفت زده خواهید شد.

زمانی که صحبت از میزان جرم و جنایت به میان می‌آید، کانادا از پایین‌ترین میزان جرم و جنایت برخوردار است. سیاست مهاجرت در کانادا همیشه مورد استقبال دولت و حتی مردم محلی کانادا بوده است که تضمین می‌کند مشکلاتی مانند نژادپرستی پدیدار نشود.

6. اقتصاد در حال رونق کانادا

آمارها نشان می‌دهد که نرخ بیکاری کانادا تنها ۶.۵ درصد است که کمتر از میانگین نرخ بیکاری مشترک در کشورهای سراسر جهان است.

کانادا در رتبه نهم تولید ناخالص داخلی قرار دارد و این امر باعث شکوفایی اقتصاد این کشور می‌شود. حتی می‌توان گفت که در رتبه‌بندی بالاتر است کشورهای روسیه کره و استرالیا قرار می‌گیرد.

چه روش‌هایی برای مهاجرت به کشورهای فرانسه زبان وجود دارد؟

اگر قصد دارید مهاجرت به کشور فرانسه را انتخاب کنید، بهتر است بدانید که چند روش برای این کار وجود دارد.  هر شخص با توجه به شرایط مهارت‌هایی که دارد بهترین روش را برای خود انتخاب می‌کنند.

 اولین روشی که می‌توانید انتخاب کنید، مهاجرت به کشورهای کانادا و فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری است. این روش تقریباً بهترین راه برای اخذ اقامت به‌حساب می‌آید و هر کشور حداقل میزانی را برای سرمایه‌گذاری مشخص می‌کند. از راه‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به ایجاد استارتاپ، ثبت شرکت و خرید ملک اشاره کرد.

اگر قصد دارید از طریق خرید ملک به فرانسه مهاجرت کنید، باید حداقل ۷۰۰۰ یورو برای آن کنار بگذارید.  تمکن مالی هم بحث دیگری است که در این شرایط واجب است و باید ثابت کنید که حداقل ۱۳۰۰ یورو در ماه درآمد دارید.

ثبت شرکت و تمکن مالی هم راه‌های دیگری هستند که برخی افراد برای مهاجرت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تحصیل، روشی است که اکثر افراد آن را در پیش می‌گیرند و به دلیل هزینه کمی که دارد، در میان افراد محبوب شده و یکی از دلایل اصلی یادگیری زبان فرانسه می‌باشد.

با توجه به دانشگاه‌های خوب و برتری که در فرانسه و کانادا وجود دارد، می‌توانید تحصیل خود را در این کشورها ادامه دهید.

مدارس و دانشگاه‌ها در کانادا و فرانسه از کیفیت آموزش بالایی برخوردار هستند با تحصیل در آنها می‌توانند از امتحانات زیادی استفاده کنید.

به همین خاطر است که مهاجرت تحصیلی در بین افراد انتخاب برتر به حساب می‌آید. مهاجرت کاری یکی از ایده‌آل‌ترین روش مهاجرت به این کشورها محسوب می‌شود که برای افراد با رزومه و شرایط عالی بسیار مناسب خواهد بود. در این روش شما می‌توانید با گرفتن جاب آفر به شغل ایده‌آل خود دست پیدا کنید.

مزایای مهاجرت به کانادا و فرانسه

با مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان از جمله کانادا و فرانسه می‌توانید مزایای مختلف به دست بیارید که عبارتند از:

  1. با مراجعه به کشورهای فرانسه زبان می‌توانید نسبت به فرهنگ آن‌ها آگاهی زیادی به دست بیاورید.  فرانسه از پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و فرهنگ‌های مختلفی را تشکیل می‌دهد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند سرگرم کننده و مفید باشد.
  2. یادگیری زبان فرانسه بسیار مهم است اگر در این زبان به سطح بالایی برسید فرصت‌های شغلی بیشتر در انتظار شما خواهد بود. همچنین می‌توانید به کشورهای دیگر فرانسوی زبان سفر کنید و با فرهنگ‌های جوامع مختلف آشنایی پیدا کنید.
  3. کانادا بیش از صد برنامه مهاجرتی برای افراد مختلف دارد و برای ارائه اقامت از سیستم اکسپرس اینتری اقدام می‌کند. افرادی که واجد شرایط دریافت اکسپرس اینتری هستند، در گروهی از کاندیداها قرار می‌گیرند و بر اساس سیستم رتبه‌بندی کانادا امتیازدهی می‌شوند.
موزه لوور پاریس

از کاندیداهایی که امتیاز بالایی کسب کرده‌اند دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

  • کانادا و فرانسه مناظر دلپذیر زیادی دارند و می‌توانید تا سال‌های زیادی از این مناظر لذت ببرید. برج ایفل و آبشار نیاگارا  از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این دو کشور به‌حساب می‌آیند.
  • با مهاجرت به کشور فرانسه می‌توانید از ثبات زندگی در آن کشور استفاده کنید و تا حد زیادی در کار و زندگی خود پیشرفت کنید.

 لازمه پیشرفت سریع مهارت در زبان فرانسه است که برای تسلط در آن باید در دوره زبان فرانسه و کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

  • بر اساس تحقیقات انجام شده، وضعیت تحصیلات افراد مهاجر نسبت به افراد بومی و غیرمهاجر افزایش زیادی داشته است.  دانش‌آموزان کانادایی در مقایسه با سایر کشوها عملکرد بهتری داشته‌اند  دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا و مک گیل در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند و تحصیل در آن‌ها برای افراد مهاجر می‌تواند فرصت عالی به حساب بیاید.

بررسی دوره‌های یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه ممکن است برای برخی افراد چندان ساده به نظر نرسد. به همین منظور دورهای برای یادگیری این زبان وجود دارد. این دوره‌ها و کلاس‌ها به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شوند که بر اساس توانایی و سلیقه خود می‌توانید روش مورد نظر را انتخاب کنید. این دوره‌ها به شرح زیر هستند:

1. دوره‌های حضوری

دوره‌های حضوری توسط افراد زیادی مورد استقبال قرار می‌گیرد. دوره‌ زبان فرانسه در آموزشگاه‌ها و موسسات آموزش زبان فرانسوی مانند آموزشگاه زبان ملل برگزار می‌شوند و افراد برای تسلط در زبان فرانسه می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

از آن جایی که مباحث آموزشی در این دوره‌ها زیاد است، معمولاً زمان زیادی طول می‌کشد تا همه مباحث تکمیل شوند. به همین دلیل افرادی که فرصت کمی دارند و قصد دارند به صورت فشرده زبان فرانسه را بیاموزند بهتر است که از روش‌های دیگر استفاده کنند.

2. دوره‌های آنلاین

در مقابل دوره‌های حضوری، دوره‌های آنلاین قرار دارند که در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند. این کلاس­ها بسیار فشرده‌تر از دوره‌های حضوری هستند و افرادی که زمان کافی برای گذراندن مباحث طولانی را ندارند، بهتر است از آن‌ها استفاده کنند.

مهاجرت تحصیلی از طریق زبان فرانسه

همچنین اگر شرایط حضور در کلاس‌ها را ندارید، با استفاده از دوره آموزشی آنلاین می‌توانید همان مباحث را در خانه مطالعه کنید. لازم به ذکر است که کیفیت دوره‌های آنلاین همانند دوره‌ زبان فرانسه حضوری است با این تفاوت که ممکن است در برخی مباحث به صورت فشرده‌تر عمل شده باشد.

3. دوره‌های آمادگی آزمون‌های بین المللی

گاهی اوقات هدف افراد از یادگیری زبان فرانسه، تحصیل، اهداف آکادمیک یا موارد دیگر است. به همین دلیل نیاز به شرکت در دوره‌های طولانی‌مدت حضوری و آنلاین نخواهد بود.

در مقابل، این افراد می‌توانند از دوره‌های فشرده‌ای استفاده کنند که آن‌ها را برای شرکت در دوره‌های بین‌المللی معتبر آماده می‌کنند. این دوره‌ها بسیار کلیدی هستند و برای کسانی که قصد مهاجرت و زندگی در کشورهای فرانسوی زبان را دارند مناسب نخواهند بود.

تاثیرات زبان فرانسوی در مهاجرت به کانادا و فرانسه

همان‌طور که می‌دانید کشور کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی دارد. در کشور فرانسه همه افراد به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. در نتیجه یادگیری زبان فرانسه می‌تواند در مهاجرت یا سفر به این دو کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

از آن جایی که بیش از ۹۰ درصد افراد ساکن فرانسه بومی هستند و به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند،  اگر بدون دانش کافی به این کشور سفر کنید نمی‌توانید با افراد ارتباط برقرار کنید.  این مشکل در کانادا کمتر پیش می‌آید، زیرا افراد در برخی از استان‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

از اولین تاثیرات یادگیری زبان فرانسه در مهاجرت به کانادا و فرانسه می‌توان به بهبود ارتباطات اشاره کرد. شما می‌توانید با افراد بومی به راحتی ارتباط برقرار کنید و در مدرسه و دانشگاه هیچ مشکلی برای خواندن دروس نخواهید داشت.

اگر قصد شما از مهاجرت کاری و شغلی است بدون دانش کافی در زبان فرانسوی نمی‌توانید در این کشورها مشغول به کار شوید. اگر به زبان فرانسه مسلط شده و یک مدرک بین المللی هم داشته باشید می‌توانید به راحتی یک شغل ایده‌آل پیدا کنید.

از تاثیرات زبان فرانسه می‌توان به دریافت اقامت دائم اشاره کرد. اگر یک مدرک بین‌المللی در زبان فرانسوی داشته باشید و در یکی از دانشگاه‌های فرانسوی زبان تحصیل کرده باشید می‌توانید به راحتی اقامت دائم خود را در استان کبک دریافت کنید.

تقریبا ۸۵ درصد افراد ساکن در استان کبک به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، پس اگر به این زبان تسلط کافی نداشته باشید در برقراری ارتباط با مشکل مواجه خواهید شد. تسلط به زبان فرانسه به راحتی می‌توانید از یکی از دانشگاه‌های برتر کبک پذیرش گرفته و پس از اتمام تحصیل اقامت دائم این استان را دریافت کنید.

مهاجرت از طریق تحصیل و آکادمیک چگونه است؟

با یادگیری زبان فرانسه فرصت تحصیل هم در فرانسه و هم در کانادا را خواهید داشت. شما باید به دقت شرایط دو کشور و دانشگاه‌های آن‌ها را بررسی کنید و هر کدام که با شرایط شما سازگاری داشت انتخاب کنید.

در حقیقت با تحصیل آکادمیک در کشورهای فرانسه زبان می‌توانید به دو هدف دست پیدا کنید. اولین هدف این است که تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان می‌رسانید و دومین هدف مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت آن خواهد بود.

اگر تصمیم گرفتید که در کشور فرانسه به تحصیلات دانشگاهی بپردازید باید بدانید که این کشور مزایای زیادی برای تحصیل خواهد داشت. از مهم‌ترین مزیت آن تحصیل رایگان است.

دولت فرانسه اسپانسری دانشجویان بین‌المللی را بر عهده می‌گیرد و همچنین اگر مدرک بین‌المللی زبان فرانسه نداشته باشید، می‌توانید با گرفتن پذیرش از یک دانشگاه معتبر در کلاس‌ها و دوره‌های آموزش زبان فرانسه شرکت کنید.

کشور فرانسه در حدود 40 هزار دانشجوی بین المللی دارد که هر ساله بر تعداد آن افزوده می‌شود. بزرگ‌ترین دلیل دانشجویان برای انتخاب این کشور سیستم تحصیلی آن است که تقریبا نیمه رایگان خواهد بود.

همچنین اگر هیچ مدرک زبانی نداشته باشید، به راحتی می‌توانید با مدرک دیپلم و شرکت در دوره زبان فرانسوی به راحتی تحصیلات خود را آغاز کنید.  

بهترین کشورهای فرانسوی زبان برای تحصیل و مهاجرت

همانطور که می‌دانید کشورهای مختلفی وجود دارند که زبان رسمی آن‌ها فرانسوی است و برخی از آن‌ها مهاجرپذیر به حساب می‌آیند. نیمی از فرانسوی زبانان در آفریقا زندگی می‌کنند، اما بیشتر افراد به دنبال کشورهای فرانسوی زبانی هستند که بتوانند به آن‌ها مهاجرت کنند. در ادامه به بهترین کشورهای فرانسوی زبان اشاره خواهیم کرد:

بلژیک

مهاجرت به کشور بلژیک

تقریبا نیمی از مردم این کشور به عنوان زبان مادری فرانسوی صحبت می‌کنند، اگر چه بیشتر آن‌ها در پایتخت یعنی بروکسل متمرکز هستند. اگر در خیابان‌های بروکسل قدم بزنید متوجه می‌شوید که دو زبان رسمی بین مردم استفاده می‌شود که فلانری و فرانسوی هستند.  اگر به این شهر سفر کنید به احتمال زیاد بیشترین زبانی که مشاهده می‌کنید فرانسوی خواهد بود.

کانادا

محبوب‌ترین کشور فرانسوی زبان در بین ایرانیان کانادا است که هر ساله افراد زیادی به آن مهاجرت می‌کنند. اگر قصد دارید برای زندگی یا تمرین زبان فرانسه به کانادا سفر کنید توصیه ما به شما استان کبک است.

از ۱۰ میلیون فرانسوی زبان بومی ساکن کانادا ۷ میلیون نفر در این استان زندگی می‌کنند. مونترال چهارمین شهر بزرگ فرانسه زبان در جهان است.  بدون داشتن دانش زبان فرانسوی ارتباط با مردم این استان دشوار خواهد بود.

لوکزامبورگ

زبان فرانسوی به طور گسترده در بین مردم این کشور استفاده می‌شود و به راحتی می‌توان آن را یک کشور چند زبانه تلقی کرد. لوکزامبورگ یکی از کشورهایی با سطح کیفی زندگی بسیار بالا است و اگر قصد مهاجرت به آن را دارید باید رزومه و شرایط بسیار عالی داشته باشید.

معمولاً لوکزامبورگ در  بین کشورهای مهاجرپذیر قرار نمی‌گیرد. پس اگر زبان فرانسوی را آموخته‌اید، می‌توانید با سفر به این کشور از مناظر آن لذت ببرید.

سوییس

مهاجرت به کشور سوئیس

از هر پنج شهروند سوئییسی حداقل یک نفر به زبان فرانسوی صحبت می‌کند. بزرگ‌ترین دلیل سفر به سوییس به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، تجربه مناظر این کشور و زندگی به مدت کوتاه در آن است. فرانسوی سوئیس گونه‌ای از فرانسوی است که در رماندی (منطقه فرانسوی زبان سوئیس) صحبت می‌شود.

مشاوره با موسسه ملل در خصوص مهاجرت

در سال‌های اخیر بحث مهاجرت به کشور فرانسه به شدت داغ شده است و افراد به دنبال بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای مهاجرت هستند. از آن جایی که اکثر کشورها هزینه‌های بسیار بالایی را برای مهاجرت در نظر می‌گیرند، افراد ترجیح می‌دهند که کشورهای ارزان‌تر را انتخاب کنند.

در میان کشورهای مختلف، کانادا و فرانسه برنامه‌های مناسب و متنوع مهاجرتی را در نظر گرفته‌اند که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود بهترین برنامه را انتخاب کنند.

استان کبک در کانادا بهترین شرایط را برای اقامت دائم و مهاجرت افراد در نظر گرفته است. اگر می‌خواهید در مدت کوتاه و به راحتی به اقامت استان کبک دست پیدا کنید، باید تنها شرط لازم یعنی آموختن زبان فرانسه را انجام دهید.

با تسلط به این زبان به راحتی می‌توانید در این استان به تحصیل و زندگی بپردازید. اگر یادگیری زبان فرانسه برای شما هم دشوار به نظر می‌آید، بهتر است که از دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی آموزشگاه ملل استفاده کنید.

ما در آموزشگاه زبان ملل کلاس‌های مختلف حضوری و آنلاین را برای زبان آموزان طراحی کرده‌ایم تا بتوانند با هر سطحی که دارند در یادگیری این زبان به موفقیت برسند.

منابع:

cicnews.com

babbel.com

careercanadaimmigration.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را نیز بپسندید

آزمون‌های زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی بزرگسالان

آزمون PTE چیست؟ | منابع آزمون

آشنایی با آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند که بهترین گزینه را با توجه به هدفی که دارید مشخص کنید. برخی از این آزمون‌ها برای اپلای در دانشگاه‌های...

ادامهٔ مطلب
آزمون‌های زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی بزرگسالان

آزمون تافل چیست؟ | هر آنچه باید درباره تافل بدانید!

اگر به آزمون‌های زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید احتمالا نام تافل را شنیده‌اید. این آزمون برای اثبات شما در زبان انگلیسی طراحی شده است و در بسیاری از کشورهای دنیا...

ادامهٔ مطلب
آزمون‌های زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی بزرگسالان

آزمون دولینگو چیست؟ | منابع آزمون و جزییات

آیا تا به حال در آزمون دولینگو شرکت کرده‌اید؟ آزمون‌های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان تسلط خود به زبان انگلیسی را بسنجید....

ادامهٔ مطلب
زبان انگلیسی منابع یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

یادگیری زبان‌ انگلیسی دریچه‌ای متفاوت از دنیا را برای شما باز می‌کنند. اگر سعی کنید به این زبان مسلط شوید، ارتباطات برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد. زبان انگلیسی...

ادامهٔ مطلب